جراحی زیبایی لثه در کرج

جراحی زیبایی لثه که آن را با نام زیبایی لثه می شناسند یک فرآیند و جراحی زیبایی بوده که از طریق آن می توان ظاهری بسیار زیباتری را در لثه های خود ایجاد کرد، از همه مهم تر انجام این کار در استحکام لثه ها نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. توجه داشته باشید که لثه ها بنا به دلایل مختلفی اعم از بیماری، اندازه نامناسب و … نیاز به ترمیم دارد که از طریق انجام این عمل می توان آن را برطرف کرد اگر می خواهید تا در مورد این روش بیشتر بدانید حتما تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

جراحی لثه

فهرست محتوا

جراحی زیبایی لثه چیست؟

جراحی لثه با هدف اصلاح فرم لثه و بازگرداندن بافت لثه، رباط لثه و استخوان از بین رفته انجام داده می شود همچنین این عمل یک روش زیبایی هم محسوب می شود که به منظور افزایش عمر دندان ها از آن استفاده می شود.

دقت داشته باشید که هدف از انجام این عمل درمان ناهنجاری ها و بیماری های دهان و دندان است ولی حتما زیر نطر یک کلینیک مجرب آن را انجام دهید تا نتیجه حاصل از آن بیبار مطلوب باشد.

انواع روش های جراحی زیبایی لثه

دقت داشته باشید که جراحی زیبایی لثه را به روش های مختلفی انجام می دهند که از مهم ترین آن ها عبارتند از:

❇️ جراحی فلپ لثه

این جراحی یکی از عمل های لثه است که آن را به چند منظور انجام می دهند، در این روش جراحی، جراح یک شکاف داخلی در “فلپ” ایجاد می کند که از طریق آن بافت عفونی از طریق دسترسی به سطح ریشه دندان پاکسازی می شود علاوه بر آن جراحی فلپ لثه سبب ترمیم و بازسازی استخوان و رباط های لثه نیز می شود.

در مرحله بعدی جراحی زیبایی لثه بافت لثه به منظور بهبود سریع کامل بسته شده سپس بخیه ای کوچک برای فیکس کردن بافت لثه در ناحیه خود انجام می گردد که این بخیه نیاز به کشیدن ندارد و ظرف مدت یک هفته جذب می شود و در برخی از موارد ممکن است برای محافظت از لثه پانسمان انجام گردد.

❇️ پیوند استخوان

یکی از روش های جراحی لثه پیوند استخوان می باشد که در این روش می توان با استفاده از مواد پرکننده یا پیوند استخوان، استخوان را ترمیم نمود، که انتخاب این نوع روش جراحی در برخی شرایط قابل انجام می باشد .

❇️ افزایش طول تاج دندان

یکی از روش های جراحی زیبایی لثه افزایش طول تاج دندان می باشد؛ زمانی که طول ظاهری دندان ها بسیار کوتاه باشد، افزایش طول تاج دندان روشی مناسب می باشد که در این روش جراحی مقداری از بافت لثه برداشته می شود.

❇️ عمل جراحی پیوند لثه

یکی دیگر از روش های جراحی لثه زمانی انجام می شود که بافت لثه تحلیل رفته باشد و همین امر سبب نمایان شدن ریشه دندان و دندان های با طول بیشتر می شود که عقب ماندن و تحلیل بافت لثه به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که یکی از آن دلایل بیماری های لثه می باشد.

هدف از عمل جراحی پیوند لثه پوشش دادن سطح ریشه دندان های قابل رویت و پیشگیری بیشتر از عقب نشینی لثه و محافظت از ریشه دندان در برابر پوسیدگی دندان می باشد.

انواع روش های جراحی لثه

❇️ لیفت سینوس

یکی دیگر از روش های جراحی لثه، کاشت دندان به منظور جایگزینی دندان از دست رفته است . برخی از افراد بنا بر دلایلی همچون تحلیل استخوان فک و نداشتن استخوان کافی امکان برای کاشت دندان را ندارند که در این موارد روش لیفت سینوس انجام می گردد که در این روش جراحی استخوانی در قسمت سینوس فک بالا به منظور افزایش طول و عرض لبه استخوان پیوند زده می شود بعد از مدتی می توان ایمپلنت دندانی را بر روی استخوان پیوند زده شده قرار داد .

❇️ نمونه برداری از بافت لثه

در افرادی که ضایعات مشکوک مشاهده می شود به منظور بررسی بیشتر دندانپزشک مقداری از بافت لثه را برداشته سپس برای آزمایشگاه پاتولوژی ارسال می نماید .

❇️ لیزر درمانی

زمانی که بافت لثه اطراف ریشه دندان ملتهب شده باشد می توان از لیزر دندانپزشکی برای برداشتن بافت آلوده و آسیب دیده اقدام نمود، که در این روش ریشه دندان نمایان می شود و پوسته ریزی ریشه آغاز می گردد، سپس دندانپزشک ریشه دندان را با استفاده از ابزار ویژه صاف کرده و هر گونه نقاط زبری که باعث آلودگی و عفونت می شود را از بین می برد . پس از مدت زمان کوتاهی طب فرآیند بهبود ناحیه بین لثه و ریشه بازسازی می شود.

اقدامات اولیه جراحی زیبایی لثه

از مهم رتین اقدامات و نکاتی که قبل از جراحی لثه بایستی حتما رعایت شود عبارتند از:

  • تغییر سبک زندگی و رعایت بهداشت دهان و دندان

یکی از مهمترین عوامل تغییر سبک زندگی و رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد زیرا با رعایت بهداشت، سلامت دهان و دندان در طولانی مدت حفظ می شود و یکی از عوامل تاثیر گذار  سیگار کشیدن می باشد که با ترک آن و تغییر سبک زندگی می توان به سلامت دهان و دندان خود کمک نمود.

  • حذف جرم دندان

از دیگر اقدامات اولیه جرم گیری دندان می باشد که این روش درمانی بسیار ساده بوده و به رفع جرم و پلاک بر روی سطح دندان ها کمک می نماید .

  • درمان ناهنجاری‌های فکی

قبل از انجام جراحی لثه درمان ناهنجاری های فکی و یا به عبارتی اصلاح بافت لثه، استخوان و دندان لق شده بسیار حائز اهمیت می باشد . زیرا باید قبل از جراحی محیط دندان عاری از هر گونه آلودگی و التهاب باشد .

در چه مواردی فرد نمی تواند اقدام به جراحی لثه نماید ؟

تمام افرادی که قصد انجام جراحی لثه را دارند باید از سلامت کامل دهان و دندان برخوردار باشند اما در برخی از شرایط امکان انجام جراحی لثه وجود ندارد که عبارتست از:

  • درمان نشدن بیماری های دهان و دندان
  • مصرف دخانیات از جمله سیگار
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • بیماری دیابت
  • بیماری ایدز
  • مصرف برخی از داروها
  • و …

سوالات متداول

آیا جراحی لثه دردناک است؟

عموماً در هنگام جراحی لثه از بی حسی موضعی استفاده می‌شود با این حال ممکن است بعد از انجام جراحی کمی تورم و درد را تجربه کنید که یک موضوع کاکلا طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی در مورد آن نیست.

چه مدت زمانی برای بهبود پس از جراحی لثه نیاز است؟

زمان بهبود پس از جراحی لثه بستگی به نوع و جزئیات جراحی، بیماری اولیه و شرایط فردی شما دارد.ولی معمولاً در طی چند هفته اول پس از جراحی، بهبودی حاصل می شود.

کلام آخر

در انتهای این نوشتار باید اشاره کنیم که انجام این جراحی حتما زیر نظر بهترین کلنیک دندانپزشکی در کرج باید انجام داده شود تا بهترین نتیجه را دریافت کرد. در انتها اگر هر سوال دیگری در مورد این موضوع دارید می توانید در بخش انتهایی مقاله یعنی نظرات مطرح بفرمائید.

 کلینیک دندانپزشکی وصال در کرج
کلینیک دندانپزشکی وصال در کرج

خدمات مهم کلینیک: ایمپلنت دندان، پروتز دندان، ارتودنسی دندان، کامپوزیت ونیر دندان

2 thoughts on “جراحی زیبایی لثه در کرج

  1. ستایش - ژانویه 13, 2019 در 12:10 ب.ظ

    سلام خسته نباشید ببخشید شما جراحی لثه با لیزر هم انجام می دهید ؟ هزینه اش چقدر هست ؟

    پاسخ
    • vesal - ژانویه 13, 2019 در 12:37 ب.ظ

      سلام
      بله.با لیزر دایود انجام می شود .
      هزینه آن بستگی به تعداد دندانهایی که نیاز به درمان دارد متفاوت است. حدودا برای ۸ دندان ۵۰۰ و برای تک دندان ۱۰۰ هزار تومان است.

      پاسخ

پاسخ

20 − 2 =

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
تماس با پزشک